LET'S CLICK!
KpopIsTheB2st's Zone


ENTRY ABOUT LINKS STUFF NEWER OLDER

4 Kata-kata Kunci Ketenangan Hati Hamba-hamba yang beriman
Jawab jgn x jawab..
Nk tahu kata kuncinya...
Jom tgk...

1."Aku tahu bahawa rezekiku tidak akan jatuh ke tangan orang lain, maka hatiku menjadi tenang."

2. "Aku tahu bahawa tugasku (sebagai hamba) tidak akan dikerjakan orang lain, maka aku sibukkan diriku dengannya."

3. "Aku yakin Allah memerhatikanku, lalu aku malu untuk menjatuhkan diriku ke dalam dosa."

4. "Aku tahu ajal itu pasti datang, maka aku selalu bersiap-siap menantinya.
Imam al-Suyuti dalam kitabnya Sharh al-Sudur menukilkan kata sahabat Nabi Abu Darda' R.A tentang ajal kematian:

Peringatan yang memberi kesan dan suatu yang diabaikan yang segera datang, memadailah kematian sebagai pemberi peringatan dan memadailah masa (umur) sebagai pemutus. Hari ini di dalam bilik, esok di dalam kubur.

*Renungilah 4 kata-kata kunci ketenangan ini...
ingatan buat diri sndri yg serba hina lagi fakir di hadapan Allah ini...

Laa takhaf wa laa tahzan..Innallaaha ma'anaa..
(jgn lah takut & jgn lah sedih..sesungguhnya Allah bersama kita)

adab fauqol ilmi'-
(Adab itu berada di atas ilmu..)

Al-ilmi indallah,alaina an nah ta'allamu , lii man faatina..
(ilmu ALLAH di kongsi bersama untuk MANFFAT bersama) 

COPYRIGHTS RESERVED © 2013 BY NUR IRDINA MOHD SHAHRIR IN ❅ KPOPISTHEB2ST™ ZONE ❅